X
تبلیغات
وکیل جرایم سایبری

آیا مادر حضرت ولى عصر(عج) معصوم هستند

"عصمت" در لغت به معناى مصون و محفوظ بودن و در اصطلاح به معناى مصون و محفوظ بودن از خطا و لغزش و گناه است. این مصونیت از خطا و عصیان دو گونه فرض است. الف: مصونیت و معصومیت کلى، در تمامى ادوار عمر (از بد و تولد تا آخر) از تمامى سهو و نسیان و عصیان و خطا در فراگیرى و تعلیم و اجرا ی دین الاهى. این امر تنها در انبیا و ائمه‏ (ع) تحقق یافته و بر تحقق آن در دیگران، (غیر از مَلَک)، دلیلى نداریم.[1] اما عصمت نسبى، قابل شدت و ضعف و در افراد مختلف، متفاوت و متغیّر است و در امور دین چه بسا پس از تلاش‏ها و ریاضت‏ها و تهجدهاى عدیده تا حدودى فراهم و به واسطه ی همان‏ها حفظ مى‏گردد، بدون این که تضمینى براى حفظ آن تا آخر عمر باشد. 

ادامه مطلب

تاریخ ارسال : چهارشنبه 30 دی 1394 09:11 | چاپ مطلب

خوراک و پوشاک امام زمان(عج) چیست؟

حضرت مهدی (عج) همچون دیگران زندگى می‌‏کند و از زندگى معمولى و عادى برخوردار است و آنچه در روایات به چشم می‌‏خورد این است که آن حضرت از غذا و لباس به حداقل اکتفا فرموده است.

نعمانى در کتاب غیبت خود از امام صادق و امام رضا (ع) درباره حضرت قائم روایت مى‏کند که "ما لباسه الا الغلیظ و ما طعامه الاّ الجشب".[1] و در روایتى از امام حسین (ع) آمده است که لباس آن حضرت زبر و خشن و طعام او از جو است.[2]

پی نوشت ها: 

[1] منتخب الاثر، ص 378.

[2] همان، ص 619.


منبع ما:http://www.islamquest.net/(با اندکی تغییر)

تاریخ ارسال : چهارشنبه 30 دی 1394 09:07 | چاپ مطلب

علت غیبت و پنهان بودن امام دوازدهم(عج) چیست؟

منظور از غیبت امام دوازدهم(عج) پنهان شدن آن حضرت در غار و زندگی دور از مردم نیست، بلکه آن حضرت در بین مردم زندگی و رفت و آمد می‌کنند و همانند دیگر افراد جامعه، یک زندگى عادى دارند، حضرت مردم را می‌بینند و آنها را می‌شناسند مردم نیز حضرت را می‌بینند، اما ایشان را نمی‌شناسند و نمی‌دانند که ایشان همان حضرت مهدی موعود(عج) هستند تا وقتی که زمان ظهور فرا برسد و ایشان خود را به عنوان امام و پیشواى شیعیان جهان، به مردم معرّفى خواهند کرد؛ زیرا امر غیبت و ظهور حضرت مهدی به اراده و فرمان الهی است و هر گاه خدای تعالی اراده فرماید واقع خواهد شد. 

ادامه مطلب

تاریخ ارسال : چهارشنبه 30 دی 1394 09:03 | چاپ مطلب

اگر حضرت مهدی باشد آیا شرک نمی شود؛ چون صاحب زمین و زمان خداوند است.

واژه صاحب در زبان عرب به معنای همراه، یار، دوست و هم عصر است، نه به معنای مالک که در فارسی متبادر به ذهن است. بنابر این صاحب الزمان یعنی کسی که همراه زمان است و در این عصر و زمان به سر می برد و چنین معنا و برداشتی از این واژه شرک نیست. شاهد این ادعا آیات قرآن است. آن جا که می فرماید: "ما ضَلَّ صاحِبُکُمْ وَ ما غَوی"؛ [1] هم روزگارتان گمراه نشده و به بیراه نرفته است. نیز: "وَ ما صاحِبُکُمْ بِمَجْنُونٍ" [2] و این هم ‏روزگارتان دیوانه نیست. 

ادامه مطلب

تاریخ ارسال : چهارشنبه 30 دی 1394 08:57 | چاپ مطلب

مهدویت از دیدگاه آیت الله العظمی بهجت رحمه الله (قسمت دوم)

1. هجرت و ایجاد برادری ایمانی

دربارة هجرت چنین می فرمایند: ممکن است کسی در بلاد کفر سکونت داشته باشد ولی ایمان و اعتقادش بر خلاف حکومت های بی دین و یا بی عقل باشد و با این حال منتظر فرج باشد. ولی اگر کسی بخواهد عبادت کند و به خدا ایمان داشته باشد، یا ایمانش محفوظ بماند این امر متوقف بر نقل مکان و انتقال محل سکونت، از آن بلاد به بلاد اهل ایمان است [و در صورتی که] منتقل شدن از آنجا برای او ممکن باشد، باید برای حفظ دین و ایمان خود و اهل بیت خود به بلاد اهل ایمان مهاجرت کند، وگرنه به خود و اهل خود ظلم نموده، مقصّر خواهد بود.27 

ادامه مطلب

تاریخ ارسال : شنبه 26 دی 1394 12:24 | چاپ مطلب

مهدویت از دیدگاه آیت الله العظمی بهجت رحمه الله (قسمت اول)

1. وضعیت امام غائب(عج)

آیت الله العظمی بهجت چونان سایر عالمان شیعی، امام را بزرگ ترین آیت حق، «آینه ای که تمام عالم را نشان می دهد»1، «ولیّ نعمت ها و مجرای رساندن فیض به ما»2 دانسته، دربارة امام عصر(ع) می فرمایند: «اهل بیت همه نور واحدند؛ لذا انسان به هر کدام متوسل شود از دیگری جواب می گیرد. البته مصالحی در کار است همچنان که حضرت رسول(ص) در پاسخ حاجات درخواست شده از ایشان، به حضرت امیر(ع) و آن حضرت به امام حسن(ع) تا امام زمان(ع) حواله داده اند. زیرا مجری امور در این زمان آن حضرت است؛3 نه فقط به لحاظ ظاهری بلکه به لحاظ ولایت باطنی نیز «نزدیک ترین ائمه به ما حضرت حجت(عج) می باشد».4 آیت الله بهجت به رغم اینکه آن حضرت را مالک کرة زمین و واسطة همة ارزاق و خیرات به ما دانسته ، اما دربارة وضعیت ایشان چنین می گوید: 

ادامه مطلب

تاریخ ارسال : شنبه 26 دی 1394 12:16 | چاپ مطلب

روایت امام زمان(عج)

1. نفع بردن از من در زمان غیبتم مانند نفع بردن از خورشید هنگام پنهان شدنش درپشت ابرهاست و همانا من ایمنی بخش اهل زمین هستم ، همچنانکه ستارگان ایمنی  بخش اهل آسمانند . (بحار الأنوار ، ج 53، ص 181 )

2. تصرف کردن در مال دیگری بدون اجازه صاحبش جایز نیست . (وسائل الشیعة ، ج 17، ص 309 )

3. من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم .(تفسیر نور الثقلین ، ج 2 ، ص 392 ) 

ادامه مطلب

تاریخ ارسال : شنبه 26 دی 1394 11:45 | چاپ مطلب

اگر مُردَم

ای آفریدگار صبح !

در جشن با شکوه روزی که آغاز می شود و در تمامی روزهایی که شیرینی نام تو بر لبانم می نشیند من عهد دیرینه ی خویش را با صاحب صبح و امام عصر تازه می کنم و دست بیعتم را در زلال دستانش معطر می سازم تا شعر سپید این عشق در صحن دلم تکرار شود .

طراوت جاری این عهد و بیعت هرگز از باغ خاطرم بیرون نمی رود و پیوسته شال سبز محبتش را بر گردن می نهم تا نوازشگر شانه های لرزانم باشد. 

ادامه مطلب

تاریخ ارسال : شنبه 26 دی 1394 11:36 | چاپ مطلب

امروز فردا

یا لطیف

فردا را چگونه می توان دید

فردایی که امروزش همه در غوغا است

فردایی که امروزش را از عمق افکار خسته مردم می بینم

کجاست یک دل آرام

کجاست آرزوهای آرزو نشده 

ادامه مطلب

تاریخ ارسال : شنبه 26 دی 1394 11:32 | چاپ مطلب

چشمه آیات حسن

باز هم شب جمعه شد و پلک دلم میپرد بهانه ی چیست

اگر وعده دیدار، هنگام مرگ است، بیا که وقت آن رسیده است. بیا و ببین که اشک انتظار، دامن شب را پر از شکوفه هاى آرزومند نسیم کرده است. تنها نه رنگ من، که رنگ شب از این همه غمهاى پریشان پرید.

از عمر، زمانى کمتر از پژمردن گل در هواى پاییزى مانده است; بیا! 

ادامه مطلب

تاریخ ارسال : شنبه 26 دی 1394 11:23 | چاپ مطلب
کل صفحات :40
1
2
3
4